Koken met Roos

Misschien verwacht je nu dat ik ontzettend goed kan koken. Nou, eigenlijk houd ik niet extreem veel van koken, maar vind het wel leuk om zo nu en dan eens een receptje te proberen. Ik ga altijd voor de ‘veilige’ maaltijden, omdat ik bijvoorbeeld een uitgebreid hoofdgerecht een te grote stap vind. Als ik eenmaal bezig ben vind ik het super leuk, daarom wil ik ook wat vaker recepten proberen. Voor nu begin ik veilig. Dus daarom vandaag in deze Koken met Roos, de tomaten-courgette soep.

Zo, hier was ik aan toe. Een lekkere soep die gevuld is met groenten. Heel veel groenten. Het recept is van Albert Heijn en daardoor makkelijk in uitvoer. Aangezien wij ook altijd onze boodschappen bij Albert Heijn halen is er ook geen gedoe met welke ingrediënten ik nodig heb. Dat beschrijven ze allemaal. Ideaal dus, voor de ‘beginner’.

DSC_0014

Dit zijn alle producten die ik gebruikt heb om gisteravond deze soep mee te maken. Je begrijpt, het brood en de salades gingen niet door de soep heen 😉 Het aantal ingrediënten is gebaseerd op vier personen.

Ingrediënten:

  • 1 ui
  • 2 el olijfolie
  • 800g tomatenblokjes uit blik
  • 4 el tapenade van zongedrooge tomaten
  • 1 courgette
  • 1 groentenbouillontablet
  • 3 bosuitjes (1 zakje)

Voor je begint is het handig om de oven alvast voor te verwarmen voor het brood wat erin moet straks. Op deze manier hoef je niet te wachten voordat de oven klaar is. Je kan er ook voor kiezen om het brood weg te laten. Ik heb twee mozzerella focaccia broden toegevoegd. Vooral de focaccia is super lekker om te dippen in deze soep.

ui

Om te beginnen snijd je de ui doormidden en daarna in halve ringen. Je zet een soeppan op het vuur waar je de 2 eetlepels olijfolie in doet. De ui mag 3 minuten gebakken worden. Voeg daarna de tomatenblokjes toe en vul de lege tomatenblikken twee keer met water en doe deze in de soeppan.

De tomatentapenade mag erdoor geroerd worden. Breng daarna het geheel tegen de kook aan.

DSC_0028

Ondertussen kun je de courgette in blokjes en de bosui in ringen snijden. Vervolgens mag het bouillontablet erbij en mag alles 4 minuten koken tot de courgette beetgaar is.

Vlak voor het serveren van de soep mag de bosui erbij en kun je het geheel goed roeren. Hierna kun je de soep nog op smaak brengen met zout en peper. Ik besloot ook nog wat kerrie toe te voegen. Gewoon om te proberen eigenlijk. Gelukkig gaf het een hele lekkere smaak.

DSC_0040

DSC_0049

Jezus, dit was echt lekker. Ik adviseer wel nog peper en zout toe te voegen, dat geeft het even net wat meer smaak. Misschien zelfs wat meer zout dan peper, maar dat is ieder zijn eigen keus.

Het recept vind je hier: Tomaten-courgette soep.

Leuk weer dat je even de tijd nam om dit artikel te lezen. Tot de volgende!

Liefs,

Roos

Een gedachte over “Koken met Roos

Geef een reactie

