Koken met Roos | Red velvet

Let’s bake! Nou ja, dat is overdreven. Ik heb namelijk een recept gemaakt uit een pakje. Eigenlijk is dat dus niet eerlijk, en behoort het niet tot officieel koken, maar het is wel makkelijk en vaak ook gewoon lekker. Dit keer heb ik de Red Velvet Cake gemaakt. Ben je benieuwd? Lees dan gauw verder.

dsc_0006

De Red Velvet Cake heb ik gekocht voor € 2,49 bij de Albert Heijn. Eigenlijk ook alleen maar omdat het er mooi uit ziet. Zeg nou eerlijk, op de verpakking ziet het er natuurlijk fantastisch uit… En dat door enkel eieren, slagroom en monchou toe te voegen. Maar was het dat ook?

 

dsc_0012

Om te beginnen werd de oven voor verwarmd, deze taartmix is namelijk binnen een paar minuten oven-klaar. De taartmix komt uit het zakje als rood poeder. Eigenlijk stinkt het gewoon ontzettend en ga je haast over je nek… Snel door dan maar.

dsc_0014

Oeps… Not so yummy. Het komt erop neer dat je de eieren en de slagroom gaat mixen met de taartmix tot een gladde massa.

dsc_0018

Je zou toch zeggen dat taartmix lekker ruikt of in ieder geval proeft. Nou geloof me, het stonk en smaakte naar een hap meel. Echt helemaal niet lekker. Het beslag werd wel heel glad en luchtig, daar was ik wel blij om. In de doos zat een taartvorm. Dat is ook iets nieuws geloof ik. Vroeger moest je zelf een beetje klooien met taartvormen. Wel handig moet ik zeggen, want nu weet je altijd zeker dat je de juiste grootte krijgt. Dus, hup de vorm en oven in.

dsc_0019

Terwijl de taart in de oven zit en nog steeds niet lekker ruikt (what went wrong?!) is het tijd om de frosting te maken. Weer een frosting mix zakje met de monchou en mixen maar. Dit komt over de taart heen en zorgt voor een smaakexplosie in je mond. (It better be nice…)

Eenmaal uit de oven en doormidden gesneden is dit hoe het eruit ziet. En wat ik nog steeds onwijs jammer vind is dat het echt absoluut niet lekker ruikt. Normaal krijg ik namelijk trek van taart, maar dit is eigenlijk vooral gewoon echt een anti climax. Oja, zorg dat je de kruimels tijdens het snijden bewaard, in een bakje ofzo. Deze heb je later weer nodig.

dsc_0024

Er gaat een eerste laag tussen de twee plakken cake. Zorg ervoor dat deze vrij dik is, ik had dat namelijk niet gedaan en dat is juist lekkerder als er in de taart meer vulling zit, dan er boven op.

dsc_0028

De rest van de frosting verdeel en smeer je over de taart heen. Zoals je ziet op de afbeelding beschik ik niet over de juiste materialen om dit glad te doen lijken. Erg jammer, maar goed.

dsc_0026

De overige kruimels heb ik over de taart heen gestoord, zoals de bedoeling was. Ik geef toe dat maakt het af. (Als je frosting glad zou zijn geweest)

dsc_0025

Dit hoopje meelcake die toevallig rood is met lekkere frosting zou dan de Red Velvet Cake moeten zijn die op de verpakking staat. Ik heb helaas geen foto van toen we de taart aansneden. Maar ik kan je vertellen dat het ontzettend tegen viel. Ik heb ooit eens eerder Red Velvet Cake op en dat was echt goddelijk. Dit is dan echt een bummer… Jammer dat het er ook niet uit ziet, maar toch leuk om eens gemaakt te hebben. Ik houd het bij Red Velvet Cake kopen en niet meer zelf maken.

Hebben jullie wel eens Red Velvet Cake op of zelf gemaakt? Was het ook wat je gehoopt had? Ik ben benieuwd, laat het me weten.

Leuk weer dat je mijn artikel gelezen hebt. Heb jij een leuk recept uit een pak, welke je mij eens wil zien bakken, let me know! Tot de volgende!

Liefs,

Roos

 

4 gedachtes over “Koken met Roos | Red velvet

Geef een reactie

