Home Accessoires | interieur

Ik ben denk ik lichtelijk de verslaving van mijn moeder aan het overnemen. In ieder geval heb ik echt een zwak (ja nog zo’n zwak) voor home accessoires. Van kaarsen tot kleden, van kussens tot wierook. In mijn allereerste artikel Planten zo groen als gras kon je al zien dat wij een aantal ‘bosrijke’ hoeken in ons huis hebben.

Boven het TV meubel heeft mijn moeder het potverdorie weer voor elkaar gekregen om uit de tuin van de buurvrouw de klimop te jatten. Nee oké, dat is natuurlijk niet waar. Die haalt ze namelijk uit onze eigen tuin. Aangezien klimop een zeer sterke eigen wil heeft, heb je daar nogal eens wat strengen van over. Als je bijvoorbeeld je fiets in de schuur wilt zetten, maar je de halve tak in je haar, mond en neus hebt hangen. *denk even in plaatjes*.  Dat wil je niet, en daarom gaat mijn moeder zo af en toe aan de slag met haar tuinschaar. Je begrijpt dat het op de juist manier neerleggen enige tijd in beslag neemt. Maar thank god, het is niet altijd alleen maar groen en plant en heeft ze ook een goede smaak wat betreft de decoratie en accessoires. Kijk je mee?

dsc_0021

Dit gezellige setje staat op ons TV meubel. Deze is hoogglans wit, maar het is een strak model met kastjes zonder handvaten. Ik vind hem echt super mooi. Deze spulletjes staan aan de linkerkant van de TV en dat is dan eigenlijk ook meteen een vaste plek voor wat accessoires. We hebben een fotolijst waar eens in de zoveel tijd een andere quote in komt. Aangezien deze afbeelding groen is paste dat uiteraard in het kleurpallet ;-). Er staat FRI-NALLY oftewel het is eindelijk vrijdag. De witte ScentChips brander met onze favoriete geur Driftwood zie je rechts staan. De twee vazen heeft ze een keer meegenomen toen haar vazengevoel op kwam spelen. Je moet iets op zo’n moment… De bloemen die erin zitten, is ook weer zo’n favorietje van het moment. En stinken dat ze doen, maar hé het ziet er mooi uit. Verder de geurkaars van H&M die je alleen ruikt als je erboven hangt. Echt een toppertje dus, NOT. Maar ja, hij is groen.

dsc_0020

Deze heilige Harrie staat er naast. Maar even, deze vond ze niet in de tuin, of in een Intratuin bijvoorbeeld. Dit Maria beeld heeft ze oprecht besteld via Marktplaats. Ze kwam er mee binnen lopen alsof ze de jackpot had gewonnen. Ik hoopte dat er zo’n lekkere foute panter in het krantenpapier zou zitten. Helaas, niets was minder waar. Ons Maria was daar! Ik weet niet wat het is, maar ze vindt ze mooi. Misschien hoort dat wel bij ouder worden (zijn) ik weet het niet. Mijn broer en zus vinden het maar heftig. Check dat voetje ook, die slang… Ik moet er stiekem toch wel om lachen en vind het heel aandoenlijk.

dsc_0003

We starten met de plank boven de TV. Ze heeft hier wat klimop verwerkt en daar tussen staan allerlei leuke spulletjes. Te beginnen met deze ananas. Deze is van H&M home. Zodra je de deksel optilt zie je dat er een kaarsje in zit. Echt super nutteloos wat mij betreft. Ik vind het er namelijk niet meer bepaald uit zien als een ananas als zijn hoedje verdwenen is. Afijn. Dit was een cadeautje van mijn zusje en mij voor mama.

dsc_0004

dsc_0005

Daarna een fotolijstje met een van de allerliefste katten (ken er maar 1) die er heeft bestaan. Ons lieve meisje Teun, of Teuntje, of Janneke, Petra, Josephine. Het was maar net waar we zin in hadden. Oorspronkelijk heet ze Teun. Kijk nou wat een mopje. Misschien minder leuk, maar deze foto is gemaakt vlak voor ze overleden is. Met de stapjes die ze nog kon zetten, zorgde ze ervoor dat ze in de zon terecht kwam. Ze ging er dan echt heerlijk voor zitten en liet de zon op haar vachtje schijnen. Het is grappig, want op de plek waar ze op de foto zit, ligt onze hond nu ook heel vaak. Ze zijn niet gek hè die beestjes! Ze overleed op 04/03/2014. Star in heaven now… †

dsc_0016

En door… Zie dit leuke hert met zijn te grote oren en dikke vette horens. Toch ben ik dol op Gerrie. Hij straalt namelijk kerst voor mij uit. Ik kan er dus heel het jaar naar staren, wat het dragelijker maakt om te wachten tot het december is. Deze kochten we ooit eens in de kerstperiode bij de Intratuin. Maar ik, net zoals mijn moeder, vinden dat hij ook prima past in het interieur als het geen kerst is.

dsc_0007

Deze twee leuke witte windlichten heeft ze ook ooit ergens op de kop weten te tikken. Volgens mij hebben we er nog nooit één kaarsje in gebrand, maar ze staan zo leuk voor een donkere muur. Ook zie je weer ‘het bosje hout voor de deur’. Deze stukjes hout komen ook van de Intratuin vandaan en liggen overal en nergens in huis.

dsc_0009

Daarnaast staat een kartonnendoos die een zwart witte print heeft. Ook laat meneer klimop zich graag zien. Deze fotohouder is volgens mij al zo oud als ik zelf ben. (En dat is toch een pittige leeftijd voor een fotohouder) Er zit een oude foto van een engel in. Vraag me niet precies wat het doet, het enige wat ik weet is dat het een hoge emotionele waarde heeft.

dsc_0013

Bubbels van 21 jaar oud…

dsc_0012

Eigenlijk hoort zo’n oude pot vol te zitten met chocolade of M&M’s of iets in een zoete richting. Helaas is dat tot op heden nog niet gebeurd. Erg jammer mam. Ik vind hem er verder wel echt leuk uit ziet. Er staat een metalen boog op de plank die zich staande probeert te houden tussen de klimop.

dsc_0014

Ik ben eigenlijk heel erg blij met deze leuke plank vol met home accessoires. En wat is mijn moeder toch een creatief mens. Ze probeert eigenlijk altijd oud met nieuw te combineren. Modern met vintage, hout met metaal en ga zo maar door.

Zoals ik al zei, ik begin steeds meer haar obsessie over te nemen. Als ik bijvoorbeeld in de Ikea loop wil ik het ook allemaal. De geurkaarsen, de fotolijstjes, de plantjes, de kussenhoezen en zelf de plastic opscheplepels vind ik leuk. Ik voel een serieus probleem aan komen. Wat jullie?

Ik hoop dat je weer genoten hebt van de foto’s, het verhaal en bovendien wellicht wat inspiratie hebt gekregen van deze leuke, volle plank.

Waar kopen jullie je home accessoires, en welke vind je het leukst?

Tot de volgende post!

Liefs,

Roos

Geef een reactie

