La Collerette | Fijn merkje

Mag ik het met jullie even hebben over de beste oplossing ooit?! Fijn. Ik kende namelijk tot voor kort een enorme struggle als het gaat om blouses. Je weet wel, je wilt een kraagje boven je sweater, pullover of misschien wel jurk uit laten komen. Dat eeuwige getrek en gesjor om ervoor te zorgen dat de mouwen niet onder je oksels zitten wanneer je de sweater aan trekt. JEZUS, ik voel nu gewoon ook weer die frustratie. Totdat een van mijn collega’s laatst met de allerbeste oplossing kwam. Lees: La Collerette.

Misschien heb je het ooit voorbij zien komen of er al van gehoord. La Collerette, opgericht door onderneemster Noëlle van Balen en designers Tineke en Marieke Willems. Dit drietal heeft hun individuele krachten gebundeld waarbij zij dit concept op de markt hebben gebracht. Collerette betekent kraagje. Je moet je dus voorstellen dat dat eigenlijk minder dan een halve blouse is die enkel een gedeelte over je borst en rug valt en aansluit bij je nek zoals een gewone blouse ook doet. Door de focus op luxe basiskragen te leggen, hopen zij het perfecte kraagje voor een ieder te vinden. Nou ik kan niet kiezen en wil ze het liefst allemaal.

lacollerette-1

Laten we eerlijk zijn. Deze dames hebben precies begrepen hoe mensen hun aankoop willen ontvangen. Ik wil jullie dan ook zeker laten zien hoe zij dit aanpakken. Het kraagje komt in mooi wrapping paper met hun logo erop. Het zit in een mooi kartonnen doosje.

lacollerette-8-2

lacollerette-9-2

Je krijgt er zelfs een meetlintje bij. Hoe handig. Dan kun je voor de volgende die je gaat aanschaffen gewoon weer opmeten welke maat je nodig hebt.

Ze hebben echt alle basis kleuren en je kunt dus alle kanten op. Ook hebben ze zoals zij dat noemen master pieces. Deze kraagjes hebben bijvoorbeeld een ander boordje. Deze kun je dan weer ergens anders mee combineren.

lacollerette-14

Ik koos voor de donkere denim variant. Ook koos ik voor het ronde kraagje. Ik heb namelijk alleen nog maar blouses met een punt en vond dit dan wel een keer leuk. Ze hebben btw voor de kraagjes allerlei soorten afwerkingen. Van rond tot vierkant, maar ook ribbelig. Ik ben ook al zo’n 400 jaar op zoek naar een fatsoenlijke denim blouse en krijg die werkelijk NIET gevonden. Hoe handig als je dat dan zo op kunt lossen!!

lacollerette-8

Ik heb dit concept wel eens op de markt voorbij zien komen. Is inderdaad leuk dat ze dan € 12,50 kosten, maar laten we alsjeblieft met z’n allen even in een hoekje huilen om de kwaliteit daarvan. Jongens, jongens. Ik ben echt geen zeikerd, maar houd wel van kwaliteit en met de kraagjes van Le Collerette zit je dan wel snor. De stof van dit kraagje voelt zó zacht aan dat je het haast wilt knuffelen.

lacollerette-11

Ook is dit kleine stukje stof gevoerd. Daar scoor je bij mij al 100 punten mee. Dit zorgt er naar mijn mening voor dat het stevig  is en niet zo makkelijk gaat schuiven op je lichaam. Ook hebben ze ervoor gezorgd dat de voor- en achterkant verbonden zijn door een stukje stof die je kunt stellen. Helemaal geweldig!

lacollerette-21

Het kraagje wat ik heb, heet de Midnight Denim kraag met ronde afwerking. Voor € 39,95 kan deze ook van jou zijn. Voor nu zijn de kraagjes van La Collerette alleen online te bestellen voor dames en kids. Wel heb ik alvast een leuke bijkomstigheid voor jullie: op hun Facebook zag ik voorbij komen dat ze any time soon samen gaan werken met de Bijenkorf Amsterdam wat betekent dat je ze binnenkort ook daar kunt spotten.

Ik kan niks anders zeggen dan dat ik fan ben van de kraagjes van Le Collerette en hoop er dan ook nog veeeeel meer in mijn bezit te krijgen.

Thanks weer voor het lezen. Tot de volgende!

handtekening-blog

Geef een reactie

