Pindakaas smaken | Mister Kitchen

Yes! Het is pindakaas tijd. Even voor de duidelijkheid, niet zomaar pindakaas. Namelijk, pindakaas in maar liefst 7 (!!!!!!) smaken. We hebben het dus inmiddels niet meer over crunchy of extra smeuïg, maar over echt totaal andere smaken. Ik mocht voor Mister Kitchen deze 7 soorten testen en ik was over the moon, dat begrijp je wel!

De drie heren van Mister Kitchen, Daan, Maarten en Igor weten wel hoe zij lekkere producten moeten maken. Ook organiseren zij samen met Pacific Parc het jaarlijkse event de Rollende Keukens in Amsterdam. Hoe vet! Ze gaan lekker en zijn geloof ik nog lang niet van plan te stoppen.


Wij thuis hebben altijd de Calvé versie, en dan die met stukjes. Deze vindt iedereen thuis mega lekker en er staat dan ook structureel een keurige voorraad in de kast. Maar deze Mister Kitchen potjes zijn niet alleen handig, omdat ze van plastic zijn, ze zien er leuk uit én zijn lekker! Ze zijn zowel te koop bij geselecteerde Albert Heijn winkels als online. Ze zijn €2,99 per stuk met uitzondering van de Super Crunchy variant, deze kost €2,69.

Vandaag was het zover, de proeverij ging van start. Samen met mijn moeder zaten we buiten in het zonnetje met allebei een klein vorkje en 7 open gedraaide potten, klaar voor de test. We geven elke smaak een cijfer op basis van persoonlijke smaak.


DSC_0041

We begonnen met de Cranberry Kaneel.

Zoals je kunt zien ziet deze variant er super smeuïg uit. Wat leuk is, is dat er ook hele gedroogde cranberry’s in zitten. We wisten niet goed wat we moesten verwachten, maar na de eerste hap waren we toch wel echt overtuigd. Je proeft goed de kaneel smaak, maar zonder dat deze te overheersend is. Perfect dus.

Cijfer Roos: 7,5. Kaneel smaak heel erg lekker. Ik lust geen cranberry’s dus daar zou ik dan omheen eten. Goede structuur.

Cijfer Hester: 8,5. ”Als alle smaken zo gaan zijn, pak ik even een soeplepel.” Cranberry’s maken het echt bijzonder en uniek. De kaneel smaak is precies voldoende.

DSC_0043

Sinaasappel Rozijn

Ook deze pindakaas zorgt voor een ware smaakexplosie. De sinaasappel smaak is ook hier duidelijk aanwezig zonder ook maar enigszins overheersend te zijn

Cijfer Roos: 7. Ik ben geen fan van sinaasappel smaak in iets. Vind losse sinaasappelen lekker, maar niet perse als smaak. Daarbij lust ik geen rozijnen *trekt zuur gezicht* maar vind hem wel dusdanig verfrissend dat ik ook bij deze pindakaas om de rozijnen heen zou eten.

Cijfer Hester: 8,5. Ook dit vind ik weer lekker. De sinaasappelsmaak is echt mijn ding.

DSC_0040

Zeezout karamel

Voor iemand die regelmatig enorme cravings heeft voor de repen van Tony Chocolonely wil je deze smaak geproefd hebben. Ik kon dan ook niet wachten om te beginnen en nam een iets wat te grote hap…

Cijfer Roos: 8,5. Boom, that’s my man. Ik denk soms dat ik ben gemaakt voor deze smaak combinatie. Je proeft de karamel goed en deze smaakt ook lekker. Het enige wat ik toegevoegd had was wat meer zeezout smaak. LEKKUR!

Cijfer Hester: 7,5. Ik vind dit eigenlijk te zoet en had ook graag gezien dat er meer zeezout smaak in had gezeten. Des ondanks, vind ik het wel lekker, maar geen toppertje.

DSC_0039

Super Crunchy

Je snapt dat er enige druk lag. Wij, als kenners (ahum) van de Calvé crunchy hadden hier hoge verwachtingen van.

Cijfer Roos: 8. Dit is precies wat crunchy pindakaas hoort te zijn. Hier zitten zelfs echt stukken pinda’s in. Amazing!

Cijfer Hester: 8,5. Lekker dat de pinda’s zo krokant zijn. Wel moet ik zeggen dat ik deze pindakaas droog vind, vergeleken met de andere smaken die we tot nu toe hebben geproefd. Wel een hele goede smaak.

DSC_0037

Chocolade

YES! Ik hoop dat er nu meerdere mensen met mij dit gevoel delen. Ik ben dus een enorme fan van pindakaas met Nutella pasta. Het is dat ik terwijl ik dit typ net twee bollen Ben en Jerry ijs op heb anders… Toen ik dat tegen mama zei, kon ze zich hier geen voorstelling van maken. Nee, ik bedoel, ze trok eerder een gezicht van ‘gad-ver-damme’.

Cijfer Roos: 6,5. Meh… Ik kon niet goed vertellen welke chocolade smaak ik proefde. Ik had het denk ik zoeter verwacht, omdat ik natuurlijk met die Nutella en pindakaas combinatie in mijn hoofd zat. Toch was het niet vies en naar mate ik meerdere hapjes had genomen was ik wel oké.

Cijfer Hester: 8. Ik vind het naar pure chocolade smaken, dat is juist lekker. Wel vind ik deze ook wat droog. Oja, en ik vind het goed dat hij juist niet te zoet is. Het is tenslotte pindakaas met chocolade en niet chocolade met pindakaas.

DSC_0038

Honing Chili

On fire! We vonden dit allebei heel interessant en ook een soort van spannend ofzo. Toen ik er aan rook vond ik het ruiken naar satesaus. En dan de Weiko variant. Daar ben ik echt dol op. Ook leuk weetje, er zitten echte chili flakes in.

Cijfer Roos: 7,5. WHOOOW. Zeker weten dat dit chili is. Ook proef ik weer iets van de satesaus terug. Ik zou deze dan ook zeker eten, opgewarmd, met mijn hamburger van de barbecue. Ohne wacht, ik ben vegetarisch. Nou ik weet wel zeker dat mensen dit lekker vinden in combinatie met de barbecue. Voor op brood of op een cracker lijkt me dit geen toppertje. Wel weer op een pistolet uit de oven, hmmm….

Cijfer Hester: 7. *neemt nipje* *grijpt naar wijn*. ”Dit is wel chili ja….”. Wat mij betreft te heet, maar ik geef het toch een 7, omdat ik de smaak echt heel erg goed vind overkomen. Ik raad mensen die chili lekker vinden, deze pindakaas dan ook echt aan.

DSC_0042

Kokos Maple

Zo dan, dit is wel dunne pindakaas moet ik zeggen. Wel ruikt hij echt enorm lekker. Ook hierin zitten echte stukjes kokos. (blijven ook echt tussen de tanden plakken) (ze geven er niks om)

Cijfer Roos: 7,5. Doordat deze pindakaas zo dun is (ja ook naar flink doorroeren) zou ik deze niet op brood eten. Ik zou deze eerder door beslag van mijn bananenbrood heen doen of juist in mijn kwark met fruit. Smaak was heel goed aanwezig.

Cijfer Hester: 8. Lekker dat er echte stukjes kokos in zitten. Ook ik vind het onhandig dat deze smaak zo dun is. Wel echt een aanrader.


Nadat ik inmiddels een aardig droge mond heb gekregen van alle verschillende pindakaas soorten hebben we wel een conclusie bedacht. De smaken die Mister Kitchen beloofd in hun pindakaas te zitten, maken zij ook echt waar. De smaken zijn verrassend doordat er ook stukjes in verwerkt zijn. De potjes zijn van plastic wat het ontzettend handig maakt om ze snel in je tas te GOOIEN.

Ik had liever gezien dat de chocolade variant iets zoeter was, en mama had het nog lekkerder gevonden als er in de zeezout karamel variant meer zeezout zou zitten.

Ik hoop dat ik jullie heb aangespoord om ook een potje te halen, want dit is wel echt de nieuwe uitvinding!

Tot de volgende post.

handtekening-blog

Geef een reactie

